söndag, oktober 18, 2009

Helgen i kort

Ledig i fredags. Plan: Att besöka massa dagis och kolla vilket som känns bäst för Molly och oss. Jag är glad att vi gjorde det. Vi hade egentligen redan bestämt oss för Barnens gård, och besökte de andra mest för syns skull. Svalan på nygatan kändes bäst. På barnens gård fick vi så dåligt bemötande att vi avbröt besöket och gick. Eller kanske gjorde de det. Jag vet inte. Det kanske är närmre sanningen, med tanke på att vår tänka guide bara tystnade och stod och sur-glodde på oss istället för att visa oss runt. ALDRIG att jag sätter mitt barn i händerna på en sådan idiot! Hon hade dessutom den fulaste frisyr jag sett. Som en krull-pudel!

Igår var det förödelsedagsfest för Sanna. Mycket trevligt. Åt en hel habanero. Rakt av. Det var ingen lek. Brann som eld i munnen och jag fick stå under en kran med munnen. Så fort jag slutade så blossade smärtan upp igen. Inte ens mjölk hjälpte. Panik-ont. Känns i magen idag kan jag lova.


Nu funderar vi på pizza för första gången på flera månader. Återstår att se om det äntligen blir av! Båda håller på att dö av hunger, och inget öppnar förrän kl 12.... Tüpisch!

Inga kommentarer: