måndag, juli 19, 2010

Helgen på landet

Helgen som var tillbringades i Skåne.
Fick ta tåg ner. Ingen AC på tåget = Det blir horribelt varmt = man svettas som jag vet inte vad. Lackade ur innan Alvesta, men mellan Alvesta och Malmö fick jag sällskap av en pratsjuk Palestinier. En trevlig sådan. Slog ihjäl en hel del tid. Sen blev det pågatåg från Malmö till Rydsgård, där personlig chaufför och hjärtat väntade.
Resterande delen av helgen tillbringades på gården. Jättefin gård. 4 hästar, en stor ponny, en liten ponny, två kaniner, 4 hönor, en tupp, två hundar, och en massa katter.

Antagligen nytt rekord i att varva ner fort på semestern, för så avslappnad skulle jag inte lyckats bli på en vecka här hemma.
Är inte längre rädd för hästar. Känner mig trygg och har mer eller mindre lärt mig att tycka om dem. I alla fall Artiano.
Skulle kunna tänka mig att bo på landet faktiskt. Så j-vla mysigt!

En riktigt härlig helg, med många goda skratt, lite jobb med djuren, färska nylagda ägg, kubb-vinst, mys, mat, cykeltur, hundpromenader, åska, ett par kalla öl, och en hel del pirr i magen. Kunde inte ha fått en bättre start på ledigheten!
(Sjukt tungt att säga "på återseende" bara.. =( )

Skulle kunna skriva hur mycket som helst, men Molly vaknar när som helst, så jag sammanfattar det med ett par bilder!



Jag och Artiano


Emma och Aramis


Klent sugen på att bli med katt


Ajax och Pokus (A.k.a Dobby)


Jag, Artimea och Amy. Inte alls rädd längre! Tvärtom kungligt cool med dem, trots deras storlek!


Två stycken som är byggda för fart


Utflykt i den skånska djungeln


Avslappnande

6 kommentarer:

Linda sa...

Vad fint ni har haft det:) Underbara bilder!

Kramar Linda

Johan a.k.a Kendo sa...

Kom inte och lipa hos mig när du blivit ihjälbiten av en av de där blodtörstiga bestarna.

Hästar är lömska och baksluga!


(Ser ändå ut att ha haft det fett nice!)

Martin sa...

Trodde faktiskt att det bara var din lite yngre bror som hade hästfobi, men då hade jag fel :)

Kul att höra att du hade det bra! Nästa gång får du ta med kameran och fota mer landskap, för det är fint där nere ju!

SB sa...

Red DU?

Anonym sa...

Ser fett med tjockt mysigt ut! Härligt! /Cissi

Anonym sa...

Ser fett med tjockt mysigt ut! Härligt! /Cissi