lördag, december 29, 2007

Märkligt

Ikväll har jag och Sofie roat oss med sång här hemma. Singstar för hela slanten. Det är första gången i helt nyktert tillstånd. Tidigare har det bara varit på fest. Alla människor kan fylle-skråla. Och det ligger nära till hands att anta att man kan sjunga lika bra nykter. Det kan man antagligen, och det flesta GÖR det säkerligen, men inte jag. Hur gärna jag än vill blir det bara på skoj. Att sjunga ut till fullo är det inte tal om. Varför inte? DEt är ju bara jag och Sofie här hemma? Visa sig naken för den andra i all ära, men när det kommer till att sjunga på riktigt så känner man sig alldeles för blottad... Snacka om motsägelsefullt.
Och märkligt....

4 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Jag hör dig! På fyllan sjunger jag mer än gärna med en mick i handen. I nyktert tillstånd sjunger jag bara när jag kör... eller var det tvärt om?

Martin sa...

Jag sjunger aldrig offentligt. Och "sjunger" man gör jag det i duschen eller nån annanstans där ingen annan hör eller ser!

Idol nästa?

Mackan på 12an sa...

Alla med en back öl i handen är välkomna till Mackan på 12an på en fylla å en massa karaoke...

Dumt att ens tänka tanken att sjunga nykter...

Clifton sa...

märkligt? nej Manligt!