tisdag, mars 24, 2009

Kalamata No.1

Inlett en farlig vänskap idag. Handlat ett par gånger hos turren på hörnet. Senast idag. Ett paket mjölk och en lök. Impuls i kassan. Kalamata-oliver i lösvikt. Stans bästa. Ledde till kallprat. Nu vet han att jag bor här. Hej och du med varandra. Början på en lukrativ (för honom) relation. Livsfarligt.


Dr.Turk i Scrubs. Turk kan även vara nån från turkiet. På slang kallas det turre. För er som inte visste.

Imorgon är det onsdag. Då ska jag:

*Jobba
*Laga mat
*Fixa diskmaskinen som jag lovat Sofie så länge
*Umgås med Molly
*Gratulera Maja som fyller år
*Få besök av farmor
*Försöka låta bli att handla mer oliver av turren.
*Inte ha ont i halsen (Begynnande idag)
*Laga nåt riktigt gott
*Få lön
*Kolla present till Linus och Rasmus
*Planera omplantering av brors palm

Nu ska jag koka ägg. Kulor är bra!

6 kommentarer:

Malin sa...

Risken är att det är jag som är smittohärden...felåt!!

Andreas sa...

WTF?!?!?

Dåliga du i så fall!!! =)

Cissi sa...

Ha ha, vi säger också turken. Men om sanningen ska fram så är de iranier, tror jag.

Martin sa...

Dr. Turk, även kallad Turkleton av av Dr. Bob Kelso.

Malin sa...

Jag hade börjat få ont i halsen i lördags när jag var hos er! Notera att det behöver faktiskt inte vara jag eftersom var och varannan är förkyld!

Andreas sa...

Cissi: Han får heta turren oavsett nationalitet. Som grannar kan vi enhälligt bestämma det!

Martin: Du kan Scrubs hör jag! =)

Malin: Sant. Och än har vi (peppar peppar) inte fått nåt! Men det kommer väl med dagis!