tisdag, september 08, 2009

Morgonträning

Igår gjorde jag det för första gången i mitt liv. Stack till gymmet och hängde på låset kl 07:00 på morgonen innan jobbet. Ett hårt ryggpass. Kändes bra hela dagen sen! Kanske lite väl med 2 pass på mindre än 12 timmar, men det som inte dödar en... =)
Idag har jag och Sofie kört ett pass Ki Box tillsammans. Vi var på ett för ett tag sedan. Nån n00b som ledde det, och hade ett riktigt tråkigt upplägg och taskigt tempo. Vi beslöt oss därför för att testa tisdagspasset som skulle ledas av en tjej som tydligen är kanon. Väl inne upptäckte vi att det är samma lilla fröken-spelevink som sist som skulle köra sitt pass. Vi kollade på varandra, och båda tänkte "WTF????" Den ordinare var iväg på föräldrarmöte, och han fick glatt hoppa in istället. Vilket i förlängningen betyder att vi måste gå på ett pass till för att ens få reda på om det är nåt vi vill satsa på... Typiskt! Man har i alla fall rört på sig lite.

Måste börja äta lite mer nu. Ligger för lågt i födo-intag, till och med enligt viktväktarna. Verkar inte gå ner mer i fläsk nu, utan bara i muskler. Suck!!
Inte helt nöjd med mitt BMI, men ibland bör man nog lita mer på spegeln och måttbandet och vågen, än på en dum formel!

Molly tillbringade kvällen med farmor medan vi tränade. Vinna - vinna. De såg båda väldigt glada ut när vi kom hem. Tack för hjälpen till farmor!

Idag gratulerar vi förresten min morfar Lennart som fyller 90 år. Respekt säger jag!!

Nu är det dags för en dusch och tidig säng-gång. Hoppas att vi orkar se lite av District 9 i sängen. Tror den kan vara bra faktiskt!


2 kommentarer:

Martin sa...

Den verkar bra den filmen faktiskt!

Jimmy Petersson sa...

Wow! Aldrig att jag skulle kunna ta mig ur sängen vid 7 för att träna! Starkt jobbat! Väldigt nyfiken på den filmen. Hoppas på utlåtande på den när du sett den.