onsdag, maj 14, 2008

Kan man stämma Procter & Gamble?

Igår började som sagt min hals göra ont. Idag på morgonen när jag vaknade var det sju resor värre. Antagligen en massa feber eftersom jag kunde sova bort hela dagen. Det halsonda suger verkligen apröv, men det är ingenting i jämförelse med bieffekterna. Ont i halsen = man äter halstabletter. Mycket ont i halsen = man äter många fler halstabletter. Jätte-jätte-ont i halsen = man äter alldeles för många halstabletter.
Efter ett par timmar händer saker och man undrar "Vad i h-vete har jag ätit???"
Förklaringen står att finna på baksidan av Vicks-förpackningen.
"Överdriven konsumtion kan verka laxerande" Jag har hittat ett allvarligt fel i den meningen. "Kan".
Det borde istället stå nåt i stil med "Ät en för mycket och du kommer få tillbringa mycket av din tid i rummet med 4 väggar!"
Nu vågar jag inte äta fler och halsen gör jätte-ont.
Uttrycket "never trust a fart" har inte varit så sant sen förgiftningen i Thailand...
Om det skulle hända en "olycka", eller om detta fortgår för länge kommer jag påbörja mitt krig mot företaget som säljer det här sjuka smyg-laxeringsmedlet!

3 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Kolera is da shit!

Andreas sa...

Shit var ordet!!

Clifton sa...

har aldrig tyckt att halstabletter funkar... det är bara att saliven skall rinna stadigt... Överdriven konsumtion av Texas Pecan, Ibu - Metin och Panodil brukar vara mitt recept... Viktigast är Texas...