söndag, maj 04, 2008

Dagens duktig

Söndag. En väldigt skön söndag, men samtidigt lite ångestladdad. Vet inte varför, men jag känner mig inte alls motiverad att gå till jobbet imorgon. Tvärtom känns det motigt. Tillfällig svacka eller dags att söka nytt? Jag vet inte... HAr surfat runt på diverse jobb-sökar-sidor och spånat lite på en eventuellt framtida karriär, kollat lite CV-tips och lekt lite i tankarnas värld.

Därefter blev det ett skönt pass på gymmet. Bröst, axlar, rygg och lite biceps. Duktigt slut efter det.
Tröttheten till trots drabbades jag av ett ryck när jag kom hem, och cyklade till maxi för att köpa vitkål och vitvins-vinäger. Har precis gjort klart pizzasalladen och tomatsåsen nu, och degen har 5 minuter kvar att jäsa. Lutar åt en taco-pizza och en mix-pizza. Med lite tur är allt klart lagom till Sofie kommer hem från jobbet, så kan vi käka lite och kolla en film.
Skulle vilja göra en vitlökssås på kikärtor och creme fraice light, men vet inte om jag orkar. Ambitionen började plötsligt tryta.

Sköna söndag!!

1 kommentar:

Johan a.k.a Kendo sa...

"Sugen på att söka nytt", det känns igen...

Hemgjord deg = mumma!