tisdag, april 29, 2008

31 och dåliga knän

En inte helt sanningsenlig rubrik, ty jag är ju bara 30 än så länge.
Var ute och sprang på Stensö idag igen, efter att ha låtit mina knän vila en vecka. Gick som en dans de första 3 kilometrarna, sen rasade knäna och de följande 2 fick jag springa riktigt fort för att kunna ta mig tillbaka till bilen innan det blev olidligt. En ganska bra tid blev det dock. Runt 20 minuter på dryga 5 kilometer. Det skulle bli en bra mil-tid. (Om det vore fysiskt möjligt att hålla samma tempo så länge)
Funderar på att besöka nån slags läkare för att få knäna kollade. Varken träning eller vila verkar hjälpa. Och att ge upp löpningen och låta konditionen gå åt helvete är inget alternativ. Nej nej, att träna hjärtat är en investering för livet!!
(HAr hört att ett glas rött nån gång ibland är bra för hjärtat så man kanske skulle fortsätta "investerandet" ikväll! =))

1 kommentar:

Clifton sa...

Få det kollat! Samtidigt kan jag tipsa om att aftonbladet hade en mycket trovärdig artikelm om Pizzans effekter på hudcancer, alltså att om man äter pizza slipper man hudcancer