måndag, juni 01, 2009

Tummen ur

Idag har vi firat svärmor som fyller år. En snabbfika i Smedby.
Jag har precis hunnit med en snabb runda på knappt 5 km. Under 20 minuter. Gott tempo. Ska bli bättre. Precis genomsvett. Molly håller på att somna och Sofie är en sväng på Byttan med de andra mammorna i föräldrargruppen. Vet inte om jag orkar laga mat idag. Dåligt! Men men... Eftersvettning, dusch och vatten kanske hjälper!

Jag hoppas på en snabb vecka. Ska antagligen börja på gymmet på onsdag. Min rygg längtar efter träning. Både den riktiga ryggen och fet-ryggen. Kan man få ihop tre gymdagar och ett par ordentliga löpningar i veckan så kanske, observera KANSKE, jag kan komma i form till nästa sommar och slippa bada i vassen.
(En förbättring av kosten och nedskärning på ölen kanske skulle påskynda resultaten)

Grattis i efterskott till min kära mamma och till Sofie såklart. På mors dag alltså!

Nu ska jag tillbringa en liten stund med att kolla på min sovande skatt.
Hon är så söt när hon sover!! (Inte BARA då, men man säger kanske så?)

1 kommentar:

Henke sa...

"Förbättring av kosten och nedskärning på ölen"...Jag har precis stänkt ner två stora stark, ätit en kaloririk räkröra, en oljig kycklingwok och nu slirar en liten bit äppelpaj ner. Allt för att förgylla (?) födelsedagskvällen. I ensaamheten (med en dator) på ett hotell i Polen :) Well, jag sprang, gjorde armhävningar och situps innan middag. Duktig pojke. 20tolv år gammal idag.