tisdag, juli 21, 2009

Tills döden skiljer dem åt...

Dags för lite bilder från lördagens bröllop mellan Martin och Malin. Så vackert. Lätt fuktade ögon i kyrkan. Intåg till Tiestos "Close to you". En stillig brudgum och en brud som fick en att dra efter andan. Svårslaget.
Det sägs att regn under vigseln betyder tur för äktenskapet. I så fall är detta i sanning ett välsignat sådant, för så mycket åska och så många blixtar på så kort tid har jag sällan upplevt.

Efter vigseln bar det av till Björnö slott för en mycket väl regisserad bröllopsfest. Fina tal, underbar mat som jag skulle kunna ägna en timme åt att prata om, (tre förrätter för undertecknad. Tack till er som inte äter skaldjur!!! =)) härliga gäster, bra bordsplacering, dans, vin, och allt detta i ett perfekt tempo dessutom. Inte för snabbt och inte för långsamt. Innan man visste ordet av var klockan tre på natten.
Detta är en dag jag kommer bära med mig länge, så ett stort TACK för att jag fick vara delaktig!

De tre paren som träffades innan:








Brudgum och brud








Här gifta i ca en timme, nu transporterade till Björnö slott

Sen var det dags för festen. Ett axplock:


Sofie och Sanna höll vårt tal





Tårta


Bröllopsvals


Skoleken


En snabbspolning framåt visar människor i bar överkropp, och underhållningsdans, på flera olika sätt..

En romantisk dans


En mindre romantisk version av Michael Jacksons "Thriller"


Toastmastern får en kind-tvätts-dans =)


Vilken dag/kväll/natt!!!

Återigen: Hatten av, tack så mycket, och ett stort grattis + lycka till!!

5 kommentarer:

Törden sa...

Oj.. Var är min skjorta?? ;-)

TACK SJÄLV! Ordet Fantastiskt räcker inte långt för att beskriva.

Malin sa...

Underbart, en fantastisk dag/kväll/natt!!! Tack för att ni var med och förgyllde denna stora dag!!!!Puss och Kram

Sanna sa...

Haha! Underbara minnen man kommer ha från denna kväll. Alla var sååå fina! :o)

Tärnan i rött sa...

Vilken ohyfsad tjej som slickar på toastmastern... Hon måste vart bra full!

andreas sa...

Jag misstänker detsamma! Att slicka på folk till höger och vänster är väl inte en tärnas huvudsakliga uppgift??? =)