tisdag, augusti 19, 2008

Nu=skönt! Imorgon=ONT!

Jaha, då var det avklarat. Det första gympasset på väääääldigt länge. En genomkörare av i stort sett hela överkroppen. Kände mig spyfärdig och svettig efteråt, men bestämde mig ändå för att ställa mig på löpbandet en stund. Ska det tränas så ska det tränas ordentligt, och en klassisk rivstart måste ju vara det bästa... Eller? Målet var att springa 7-8 kilometer. Har dock inte sprungit på hela semestern, så efter knappt tre kilometer i det "vanliga" tempot var jag tvungen att ge upp. Annars hade jag aldrig tagit mig från gymmet för egen maskin.
Det här lär kännas ORDENTLIGT, och i många dagar!!
Men efter de första inflammerade träningsvärkarna är man på banan och kan börja den jobbiga resan mot bättre form på allvar.
Skönt!!

PS
Henke: krocket i Hossot skulle vara riktigt nice!! Jag är dock i K-krona på torsdag och kommer hem rätt sent. Imorgon vet jag inte hur det ser ut, men vi måste fan hinna med en träff. Måste ju få se Sven om inte annat!!
DS

2 kommentarer:

Malin sa...

Med den kaggen förstår jag om det var jobbigt =)

Andreas sa...

Hmmmm..... Tack för din ärlighet, men samtidigt, vad elakt!! En motivationahöjare, om än i negativ bemärkelse!!!