onsdag, juli 02, 2008

Kan du se båten??

Jag och Ubbe åkte ner till Ekö söder om Kalmar för att meta lite gädda. Vi började med att meta upp lite betesfisk. Allt frid och fröjd så långt. När vi fångat den betesfisk vi behövde var det dags att tackla om. Jag blev klar väldigt fort, och medan jag väntade passade jag på att gå bort och kolla till min kära gamla båt.
Visst, det var ett tag sedan jag kollade till den, men jag tycker ändå i rimlighetens namn att jag borde komma ihåg hur min egna båt ser ut. Tydligen inte.

Detta var vad som mötte mig:



Som jag minns det var min båt..... Hmmm..... Fylligare!!

Skämt åsido. Tydligen har min båt nån gång sedan i söndags gått samma öde till mötes som min båtmotor en gång gjorde. Och på samma plats dessutom. Ödets ironi! En stulen båtmotor, och nu även en stulen Askeladden.
Jag som just tänkt måla om den och sälja den.
Förbannade tjuvaktiga jävla löss till båtsjälande idioter!!!


Dagens dissa går till den/de skyldige/skyldiga!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min båt borta...=O( Det är ju så många minnen. // Sofie

Andreas sa...

Jag vet!!! Aldrig mer glida runt i västra sjön aprak mitt i natten, eller fiska i vassviken eller saxa ål på ramsö flak eller åka till stora Krokskär eller klubbholmen... Buhuuuuuu!!! =(

Anonym sa...

Må tjuven/tjuvarna brinna i helvetet!

Anonym sa...

Du slapp ju ialla fall måla om na... :p