måndag, juli 21, 2008

Promenad efter stranden

Efter vår tur till Granudden på Öland åkte S ut till Smedby. Jag stannade kvar i staden för att inhandla ett par under-linnen och sedan power-walka lite. I sista stund plockade jag med mig kameran, och förvandlade därmed en nyttig power-walk till en stillsam, men ändå väldigt njutbar promenad. Tänkte som sagt försöka mig på Henkes mål med att fota moln, men det blev det som fotades minst.
Man kan väl säga att korten som togs är av tre olika sorter.

*Svartvitt (alltid snällt mot ögat)
*Moln (i detta fallet Photoshoppade, fast vad hjälpte det?)
*Blommor (av någon anledning utgör de ett grymt tacksamt motiv)



Humla i blomma



















Murgröna


Grafitti-sten


Brunnslock


"Armenings"-järn


Brobygge





Över gamla ABB. (Ingen vinkar med flagga på taket längre)


Från loftgången


Över Netto




Och slutligen en bild som på något mystiskt vis (i mina ögon) symboliserar kärlek. Ett gammalt par som just pussat varandra. Nu njuter de bara av varandras sällskap i tystnad, och man kan nästan skönja deras leenden fastän de är vända bortåt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nice! Det där med moln är fan knepigt, men du får till det fint...med PS.. ;) Faan va gott med semester. En anna har jobbat i en och en halv efter tre veckors ledigt. Tempot är högt...redan.. Njut av ledigheten!

Andreas sa...

Fy fan vad hemskt att vara tillbaka!! Men man brukar ju komma in i trallen ganska fort igen... På gott och ont!! =)

Jimmy Petersson sa...

Snyggt!! Favoriten blev ändå sista bilden. Snyggt fångat ögonblick!

Andreas sa...

Min personliga är nog ändå den första, med humlan som har ryggen full av pollen, halvvägs in i blomman!

Anonym sa...

Hejsan!

Sökte på Granudden och hittade hit. Jag har min stuga där och en hemsida + blogg med massor av bilder på blommor. Stugan ligger alldeles ovanför badplatsen.

mvh/Peter