onsdag, juli 09, 2008

Köpenhamn i bilder. By request - del 2

En sammanfattning i bilder. Inte helt nödvändigt i kronologisk ordning....


Klockan AP-TIDIGT satte vi oss på tåget mot... Carlsberg!!!


Incheckning i världens minsta rum!!



Vet inte vad de trodde om oss. men de hade laddat REJÄLT med kravall-bussar!



Två kvarter från hotellet: En bekant filur vars knä vi satt i sist.



Det enda danskar gjort bra förutom öl!! Smarta gröna gubbar med nedräkning!



Vi lyckades hitta tjejerna, och det firades med kall öl på Ströget



Ströget bjöd även på shopping, och.... Ett tåg mitt i vägen..



Ett gäng mänskliga statyer som satt grymt stilla...



Världens längsta man! (Antagligen med världens längsta.... Byxor)



Lita inte på den här snubben. Han visade INTE vägen till Nyhavn!


Tur att vi hade kompetenta kartläsare


De tog oss via en låååång död gata med världens största hus


vidare till gatan där husen ser skotska ut...


Och sen.... Slutligen till Nyhavn. Vill inte publicera bilder därifrån.
Mycket luffare, knarkare, porr-influenser och annat skumt.


Ett högt torn



En liten kärlekspaus


Betjentene?? De rika lever sitt liv!



En paus så att Sanna fick vila foten, efter att ha blivit överkörd av...



TIMMEEEYHHHH.... Årets största idiot-jävel!!!
(som för övrigt försökte klösa mig när jag plåtade honom)



Årets fyllo. Packad på tåget!




Om det var något som resan lärde mig så var det att fotografering handlar om mer än att bara rikta kameran och knäppa av. När man ser bilderna på datorn inser man att man har en lång bit kvar till bra kort. Nedan är de enda två där jag faktiskt bemödade mig att tänka efter innan jag tog kortet... Måste lära mig Photoshop ordentligt så att jag kan ändra lite och snygga till!

Två favoriter ;-)



4 kommentarer:

Martin sa...

Bra Andreas! :) Mycket bra bilder! Välkommen till gänget och jag ser fram emot ditt sällskap vid nästa fotosession!

För övrigt, vilken mupp han som körde över Sannas fot!

Sanna sa...

Hahaha.. "kart-kortet" är mycket roligt!! Haha... Allt pga av min fästman!!!
Tack för en satans trevlig resa!

Johan a.k.a Kendo sa...

"Årets fyllo", smickrande...

Då kan man nog säga att vi är kvitt?

Anonym sa...

M: Tackar! Ser fram emot det!

S: Tack-sjeeeeelv....! JOhan petar i näsan. Det är roligt.

J: Mjaaeee... Du har ju ett "äkta" kort, och det är värre. Mitt stämmer ju inte riktigt. Vi närmar oss dock kvitt! =)