måndag, januari 12, 2009

1:a jobbiga natten

Nu har vi haft vår första jobiga natt med Molly. Hon sov som en stock hela dagen igår, med undantag för ett par korta mat-stunder var 4:e timme. När kvällen kom vaknade hon som vanligt till under blöjbytet och var pigg lagom till maten därefter. Precis som vanligt. Men efter maten somnade hon inte som vanligt. Hon var vaken, och ville inte alls sova. Många varv i lägenheten blev det. Tur att man kan vara vakna i skift och turas om med matning och vaggning.
Trött är jag idag i alla fall...
Dagen har dock varit lugn och bra. Får hoppas att hon inte stökar för mycket under natten.
Vi håller tummarna.

Har redan vant mig vid att hon finns till. Ett liv utan henne känns redan otänkbart.
Trodde innan att jag visste hur starkt det skulle kännas. Icke. Det vet jag nu. Underbart!

Nedan, en trött madam:

5 kommentarer:

Martin sa...

Ni fixar det galant!
Kanske ni ska skaffa er stegräknare. ;)

Kul att det går bra!
Blir säkert en del sömnlösa nätter de närmsta åren ;)

Fler bilder! :)

Mitt liv som Caroline sa...

Håller med föregående talare, fler bilder!! :-) Skönt att det går så bra för er, lite sömnlösa nätter får man nog vänja sig vid...men visst är det underbart att vara förälder?! Fixar ni. Kram från oss

Meja och Mamma sa...

Åh vad mysigt!! Ingen ro och ingen vila! :) Visst är de underbara de små liven!

Anonym sa...

Åh, de där söta små bebisljuden!

Anonym sa...

Hehe, välkommen till vuxenlivet ;-)