tisdag, januari 06, 2009

TACK!

Tack för alla gratulationer och kommentarer.
Just nu är jag hemskickad på lite markservice. Tvätta, göra smörgåsar och sånt till Sofie, och för att plocka i allmänhet.
Vi har beslutat oss för att det är en liten Molly som ska följa med oss hem från BB så snart vi är redo. Molly efter min farmor.
Hon har sovit i mer än två dygn, och gått ner 200 gram det lilla livet, men nu har aptiten tagit fart, och sist jag var uppe var hon vaken hela tiden.
Är det normalt att de är så snälla?? Hon är inte ledsen nånting. Hon låg bara och tittade mig i ögonen och jollrade lite tyst. Så fort jag lagt henne i den lilla sängen och sjungit lite för henne somnade hon direkt. Helt underbar...

Dagens sötaste: Världens pytteminsta par Lacoste-skor från Farbror Johan och tant Sanna. Minsta jag sett men ändå för stora! =)

Mitt hjärta slår dubbelvolter så fort jag tänker på henne, och jag gråter fortfarande lite smått varje gång jag håller henne i min famn, pussar hennes mjuka hud, luktar på henne, känner hennes hand krama mitt finger hårt, somnar med henne hud mot hud, eller ser henne i ögonen...
Det är nästan lite otäckt...!

9 kommentarer:

Mackan på 12an sa...

Hon har inte lärt sig gråta, därför somnar hon när du sjunger :P

Sanna sa...

Hon är det finaste jag sett! Lilla Molly. Pussa henne från Tant Sanna

Tanja sa...

Ja visst e de helt fantastiskt underbart!! Ett stort grattis från mej & Måns.

Anonym sa...

Ser fram emot att få se underverket!

Anonym sa...

Visst är det helt otroligt hur mycket man tycker om de små liven. En känsla som inte ens går att beskriva. Ett stort stort Grattis till er alla tre =) Hälsa Sofie från mig och sen när ni har fått lite rutiner skulle det vara mysigt att få komma och titta på henne, Molly alltså =) Många Kramar från Lotta Rubensson

Martin sa...

Har sett såna små skor en gång, storlek 26 tror jag det var - det är sött med små fina märkesskor som barnet växer ur på någon vecka men som ändå är en jättefin present!

Glitterskvätt sa...

Nu fick jag tårar i ögonen, ja det är underbart med barn =)
Puss på er!

Anonym sa...

Molly är lyckligt lottad som har en sån kärleksfull och fin pappa. Grattis en en gång Andreas!!! Ett tips inför hemkomsten: skaffa en push present till Sofie... ;)

Tobbe & Hanna sa...

Jag fäller tårar bara jag läser din blogg, hur ska det gå när jag väl får se Molly?! Ni kommer att bli världens bästa föräldrar! Kram Hanna