söndag, januari 25, 2009

Mat kl 03:00

När Molly vaknar och vill ha mat kl 03:00 på helgen så är det för omväxlings skull pappa (jag) som får gå upp. Om man försöker fundera vid den tiden går tankebanorna inte som vanligt. Nedanstående är lösryckta citat frän nattens monolog:

"Sååå fort springer ingen... Tror jag inte,,, I alla fall inte jag"

"Den här förändringen måste gå snabbare än jag tror. Om den inte sker snart kommer jag antagligen säga nåt jag verkligen kommer ånga för att få den idiotiska maktkampen att upphöra. Men med mina nyvunna trumf och min nya lilla familj bakom mig är jag oslagbar"

"Ta fast hon, vrålade han... Tänk om man kunde inleda en bok med så dålig svenska"

"Hur sakta äter hon egentligen??"

"Pirater. De nästlar sig närmre"

"Om den här taktiken är regelmässig kommer jag vara oslagbar i fråge-tennis"

"Måtte tant-lång-häng-röven bryta benet och få syfilis!"

"Det där var elakt"

"Ja, men det kom från hjärtat..."

"I så fall: Låt gå!"

"Äntligen är hon mätt, dags att sova igen!"

"Kommer jag kunna sova om jag tvivlar på det?"

"Plötsligt tänker jag på sömn-ögonblicket... Hmmmm..."

"Hur ska jag kunna somna nu??"

"Skit samma, jag ligger vaken och planerar taktiken..."

"Moooaaahahahahahahahahahah!!!!!!"


En timme senare: "SUCK"

3 kommentarer:

Meja och Mamma sa...

Välkommen till inte-sova-på-nätterna-klubben! :)
Haha ja du tänder är inte att leka med! Gnäll, feber, gnäll, gnäll och lite gnäll!

Vad snäll du är som går upp på nätterna på helgerna! Det är så det ska vara! Äter hon ersättning eller?

Johan a.k.a Kendo sa...

Kanske dags att dra ner lite på de tunga hallucinogenerna?

Martin sa...

Varför inte skriva ner detta och få det till en bok av något slag? Även om det inte blir en Harry Potter kan det säkert vara kul att läsa om några år! Seriöst alltså :)