söndag, november 18, 2007

Dagens skräpmats-tips




Har mycket princip-fast hållt mig från att åka till BK den sista tiden. Deras reklam för den nya "Angus-burgaren" har inte hållt speciellt hög klass, och jag väntade mig inte mer av burgaren.
Men tji fick jag. Den var faktiskt jättegod. Överraskande god.
Tyvärr så är det med denna menyn precis som med alla andra. Man rapar och är sedan hungrig igen. Om man inte har en kupong. En kupong som ger en en extra burgare vid köp av en meny. Jag hade ingen kupong, men var väldigt hungrig. Följande dialog uppstod:

Andreas: -Hej jag skulle vilja ha en Angusburgare, med en extra burgare gratis.

BK-fjortis: - Då måste du ha en kupong för det.

Andreas: -Stämmer det att ni delar ut sådana kuponger vid köp av en meny?

BK-fjortis: - Ja det stämmer! (glatt leende)

Andreas: -Jag ska köpa en many, kan jag få mitt häfte redan nu?

BK-fjortis: -Hmmm.... Jaaa, det ska väl gå bra antar jag. (ger mig häftet)

Andreas: (River ut rätt kupong och lämnar tillbaka till BK-fjortis) -Så, jag skulle som sagt vilja ha en Angus-meny, fast med en extra burgare till, gratis såklart. Jag har den här kupongen jag fått av er!

BK-fjortis: -Men, men, men, så kan man väl inte.... Jaha, ja, ok då, det blir 69 kronor. (Drar lite på munnen och pressar nervöst fram ett artigt leende)

Andreas: -Tack ska du ha, mycket vänligt! (ler stort och går nöjt och sätter mig)



Angus-burgaren (varför blir det hela tiden anus-burgaren när jag skriver det??) är helt klart värd sitt pris. Mycket god, och om man ska äta skräp så slår den McD:s Big Tasty på fingrarna. Lätt!
(In your face Ullerteg!!!)

1 kommentar:

Johan a.k.a Kendo sa...

Jag fick minsan ingen kupong när jag köpte en meny av dem igår!

Bög-nörd-BK!