måndag, november 12, 2007

VIlken delikatess... Trodde vi!

Som den sanne gourmet man tror sig vara bestämdes det att gårdagen (söndagen) skulle avslutas med kräftor, potatissallad, vitlöksbröd och gubb-öl (läs folköl).
En snabb shoppingtur på maxi för att komplettera lite, och därefter hem till Johan och Sanna för att avnjuta läckerbitarna nedan...




Bröt av en klo på den första kräftan, och vid det här laget kan jag lova att snålvattnet rann duktigt, slet ut köttet och stoppade i munnen. En lång tids förväntningar för mina smaklökar skulle nu äntligen upfyllas. Men ICKE!!
Det enda som infann sig var en grotesk besvikelse, och en fadd, intetsägande, smaklös och gummilik bit kräfta som jag nästan inte kunde förmå mig att svälja!
Kollade på Johan och han verkade ha fått en likadan. För säkerhets skull provsmakade jag en till, men den var lika motbjudande den.
Varsin vitlöksbaguette, en klick potatissallad och två folköl senare var vår lilla kräftkväll till ända!
Bittert!!

3 kommentarer:

Martin sa...

Det är därför jag inte äter sånt där rött grejjs :)

Johan a.k.a Kendo sa...

Årets störst matbesvikelse!

Andreas sa...

Så du säger Martin!! Kräftor tillhör ju livets godaste!!! Mmmmmmmmm!!!