söndag, november 18, 2007

Helgen som varit

Idag är det söndag. Bakis-söndag kan man oxå kalla det. DEt gör inget. Jag har nästan aldrig såna där "jag-tror-att-jag-dööööör-bakfyllor". Tvärtom. Jag har för det mesta bra bakfyllor. Mys-sköna. Kanske en nyans av huvudvärk på morgonen, men inte mer.
Kan bero på att jag och Sofie vanligtvis unnar oss lite på just söndagarna. Det blir nästan alltid brunch. LÄnge leve varm mat. Just idag åt vi (mot bättre vetande) kebabtallrik och kollade på filmen supersugen.
Det var en helt ok film. Lagom nivå för frukost...




Ska sanningen fram så har detta inte varit det enda gastronomiska och näringsmässiga snedsteget den här helgen.
Gårdagen innehöll en MASSA öl och dessutom den fettrika kaloribomben nachos i ugn




Vet att det verkligen var det sista jag behövde, men insikten slog mig som blixt från klar himmel. "Jag kommer inte hinna bli smal på 12 dagar, så då kan jag likaväl unna mig dessa två snedsteg. Får jobba bort dem efter resan!"

NetOnNet besöktes dessutom en andra gång igår. Klarade mig undan första gången, men denna gången kunde jag inte låta bli att handla något.




En riktig sucker för premiärerbjudanden. Lyckades i alla fall låta bli att köpa 42-tums full-HD LCD-tv... Alltid nåt! =)

Snart dags att ställa sig vid spisen och kocka ihop en lasagne till morgondagens matlåda. Fy fan vad Svensson! Tänkte glurra på American Gangster ikväll sen. Hoppas den är nåt att ha...

Inga kommentarer: