lördag, november 10, 2007

En grej till...





Höll nästan på att glömma!!!!

Imorgon firar undertecknad tre veckor utan snus!
Ser längre ner i bloggen att jag gett mig på sånt innan, men att det slutat med
nikotinplåster som sedan övergått till rökning, och när man ska sluta röka finns ju inget bättre att ta till än snus, eller? Tillbaks på ruta ett...

Men inte denna gången. Nog för att det bitvis varit olidligt, och att jag ibland varit vresig på jobbet och grinig mot Sofie, men inte som innan. På nåt sätt har det varit lättare. Livet är inte bara grått utan snus längre. Det finns ett ljus i tunneln.
Nyckeln är (tror jag) att klippa tvärt. Ingen nertrappning, inga hjälpmedel. Bara PANG & BOM!
(Och kanske en och annan Oniko)
Det sägs att nikotin går ur kroppen på tre dygn, och att nikotinreceptorerna inaktiveras efter tre veckor, och att det därefter endast är det psykiska beroendet som kvarstår.
Det betyder att jag från och med imorgon endast är psykberoende =)

Har ännu inte bestämt mig för om jag ska röka i Thailand eller inte. Den som lever får se. Hoppas bara att småätandet upphör snart, för annars kommer jag se ut som herr Michelin!
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!

4 kommentarer:

Cissi sa...

Hej, fru Michelin här (jag har ju slutat röka). Läs boken "Äntligen icke-rökare" av Allen Carr.
Samma princip som att snusa ju.. den är mycket bra och hjälper faktiskt :)

Andreas sa...

WIll do! Finns den som ljudbok så kan jag läsa den på stranden! =)
Tackar för tipset!

Johan a.k.a Kendo sa...

Ska minsan köpa boken efter thailand och då ska det fimpas!

Booyah!

Martin sa...

Bra Andreas!
Be strong. Vet ju inte själv hur det är men det lär du lätt fixa!