lördag, februari 09, 2008

Alltså egentligen

Varför blogga?
Ok, om man är med om nåt kul, som Johan var med TV-pejlingen, då kan det väl vara ok. Men om sanningen ska fram: Hur många bryr sig egentligen om vad jag lagat till mat, om Ivan kollar på tv, hur kampen med försäkringsbolag går, eller om min kulminerande förkylning? Antagligen finns det människor i min närhet som bryr sig om dessa triviala saker, men hur många vill slösa dyrbar tid och låta livet rinna dem förbi medan de läser om det på internet?
Finns det nåt värde i det eller är det endast för att tillfredsställa sin egen smyg-exhibitionistiska sida man gör det? Jag vet inte. Kanske är det dags att göra som Henrik Schyffert och äntra en period av blogg-torka? Jag tror inte att världen skulle märka att så skedde, eftersom jag inte är en kändis, men frågan är om jag inte skulle försöka exponera mig på något annat sätt?
Alla vill synas, men inte nödvändigtvis få uppmärksamhet eller vara i centrum. Det svenskt skygga. Blogg passar alldeles utmärkt då, för även om man inte har några läsare så finns man, åtminstone på internet, och tar man bort besöksräknaren så kan man ju åtminstone inbilla sig
att man har en hyfsat intressant och läsvärd tillvaro.
Nej, skärpning nu. Dags att inse att bloggandet är för ens egna skull, blottande eller ej, och att det finns bättre sätt att sätta sitt avtryck i historien. Om nån bloggtorka är förestående eller ej återstår att se, men en sak är säker: från och med nu bloggar jag bara för min egna skull.
(Har jag någonsin gjort annorlunda?)

Satte in 50 kr på svenska spels poker. Spelade upp dem till 300. Spelade bort de 300, satte in 100 kr till och spelade bort dem oxå. Destruktivt spelbeteende? Nej, inte jag. Jag spärrar mitt konto en månad som straff. Aber wie geht´s!?!?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Keep up the good work! Vardagsblogg, kändisblogg eller vilkenannansomhelstblogg är som en smekning för själen...eeeeeh. BTW: grattis till 4T lökar! Kan man rösta på vad du ska göra med dem? Låt bloggen avgöra.... :)

Andreas sa...

Fanns en omröstning innan. Ska det läggas på cykel, platt-tv, soffa eller tatuering? Bra fråga!

Martin sa...

Jag tycker det var bra skrivet. Håller med dig om poängen. Personlgein tycker jag att det är kul att hålla sig uppdaterad på vad kompisar har för sig, utan att behöva snoka ;)

Anonym sa...

Amen 2 that!! =)