lördag, februari 02, 2008

Iorek Byrnison

Jaha, då har vi sett guldkompassen. Den överträffade mina förväntningar. Eller min brist på sådana. En riktigt bra film, som den annorlunda miljön till trots ger ett intryck av att vara en light-version av sagan om ringen. Svårt att sätta fingret på vad som gjorde den bra, och vad som fick en att blunda för vissa manus-missar.



Funderar på om jag, blåsten till trots, ska ge mig ut på nån timmes gäddfiske. Skönt med frisk luft, och roligt att få fiska lite. Återkommer med rapport om det blir nån fångst.... (Frågor om uteblivna inlägg undanbedes, ty ingen vill bli häcklad om denne gått lottlös från bryggan!)

2 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Skitfiske på da!

Clifton sa...

Vad gutt det vore med en bepansrad isbjörn, Men ja det var en skön film, med annorlunda miljöer, jag har inget negativt att säga om den, skall bli kul att se nummer 2.