tisdag, februari 19, 2008

Hata förkylning

Jaha.... Var sjuk förra helgen (inte den som just passerat) och trodde i slutet av förra veckan att jag var frisk. En powerwalk på en och en halv timme senare var förkylningen tillbaka. Med besked. Har känt mig döende sen i fredags. Börjar luta åt en sån där typisk, hemsk, långdragen och plågsam manlig förkylning! Har till och med varit och handlat Otrivin Menthol och chokladglass nu bara för att få skutan på rätt köl. Har klarat mig igenom jobbet på Panodil och illvilja. Med lite tur åter-smittar jag den fan som smittade mig från början, och förhoppningsvis utan att någon oskyldig drabbas. Det lär ju hända.... NOT!
Om knappt 4 timmar börja Johans födelsedag. TRor inte att jag orkar vara vaken för att skicka det traditionella "jag-var-först-med-att-gratulera-grattis-sms:et"
Men men. Har ända till helgen på mig att fixa present. Det känns tryggt. Han vill ha tofflor. Det lär ju också hända.... Mhmmm...
Nu ska jag ta tag i min förkylning på egen hand. Har inte bestämt mig för om det ska bli med 2 liter vatten, Ipren och vitlök, eller om det ska bli en stadig whiskey, en snyting och sen sängen...

1 kommentar:

Clifton sa...

whiskey... på Irland fick jag lära mig att ta en whiskey som man dricker som vanligt för att den är god och en som man ställer i mickron ett par sekunder så att den ångar lite fint. Den inhalerar man samtidigt som man smuttar på den...

Funkar skitbra! Otrivin mental har ingen chans mot etanolångor!