torsdag, februari 14, 2008

Duger jag inte längre?

När jag kom hem förut så tömde jag brevlådan. Såg det inte då, men upptäckte nu att jag fått brev från pliktverket. "Repmånad" var min första tanke. Men den brukar man väl göra innan man fyllt 30? Öppnade och skummade igenom texten på det ensamma bladet.

Bla bla bla, du är inte längre krigsplacerad, bla bla bla, inskrivning upphör, bla bla bla, 10 år utan tjänst, bla bla bla, du kan inte överklaga detta beslut, bla bla bla.

Spännande. I klartext: Jag har inte tjänstgjort i försvaret på 10 år, och har därför förlorat min krigsplacering, och därmed även min inskrivning. Ska jag inte värna om landet längre eller vad är det frågan om???? Inte för att jag tänkt överklaga, eller ville göra repmånad, men ändå. Det är själva grejen med att de ratar mig!! Det känns inte alls bra!

Men:

Skrattar bäst som skrattar sist den dagen ryssen kommer,,,,

5 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

"Kvinnor, barn och Melker..." Grattis!

Anonym sa...

Fick samma brev....eller ett med samma innehåll i.a.f.

Face it! Vi är för gamla!

Rullator rules!!

/T

Anonym sa...

Sorry!! Jag VÄGRAR!! Jag är INTE för gammal för att försvara Lärbro... =)
Nu kommer ryssen säkert ta Rinket och Ängö!

Jonny sa...

Tja...hotet från fiende röd ökar ju igen och det talas åter om kapprustning! Kanske dom skulle återkalla alla brev och skicka er på repmånad istället.

Aldrig fel att öva på OBSLÖSA och rapportering enligt de 7 S:en! :-)

Anonym sa...

пиздец...
ребята, что вы курите?