torsdag, februari 28, 2008

Den nya flugan

Var och köpte mig en stavmixer igår. Sedan dess har min fascination för kikärter fullkomligt exploderat. Vill att allt ska innehålla det. Gjorde hummus-biffar igår, och idag blev det falafel, och imorgon är en soppa planerad. Hur gott som helst. Och nyttigt!
Finge jag välja så skulle en mycket stor del av maten som lagas här hemma bytas ut mot vegetarisk sådan, mest med en ärt-, bön-, och kikärts-bas. Dessvärre har min nyfunna matpassion inte gjort lika stort intryck på S. Hon har inte ens smakat. En sniff på hummusbiffarna och falafel-smeten räckte. "Det där kan jag inte äta...!"
Men men, får väl laga dubbla matlådor de dagarna det blir vegetariskt. Nu är detd ags att för årets elgrillspremiär. Lite grillspett för att förgylla torsdagen. Smarrigt!

3 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Hur är det med gasproduktionen. Har den också exploderat?

Mackan på 12an sa...

du imponerar.. snart dags för kolgrillen?

Andreas sa...

Kendo: Den är konstant =)

Mackan: Ingen kolgrill! Det hör sommaren till, och endast sommaren!