tisdag, januari 15, 2008

Andreas - Länsförsäkringar 0 - 1



Saker och ting tog just en obehaglig vändning. Ett brev damp ner i lådan, illavarslande tunnt. Öppnade kuvertet och fann ett ensamt A4. Texten förklarade att jag bara hade läkarintyg för 3 dygn, och att försäkringen bara gäller om man är sjuk i 4 dygn.
Vafalls??? Är de precis bakom?? Jag var ju sjuk FEM dagar!! Och lite till!
Inskränkningen av min semesterfrihet höll ju i sig resten av resan för *******!!
Jag ringde upp dem direkt och ställde frågan: Vem ringer doktorn första dagen man är sjuk?? Det kanske bara är nåt tillfälligt tänker man ju (och hoppas) såklart! Och vad hände med olyckliga omständigheter, som att vi bytte ort den sista dagen, och att jag inte kunde få samma doktor att förlänga mitt intyg?
Har blivit ombedd att skicka in ett brev som förklarar omständigheterna, och på samma gång överklaga beslutet. Är inte överdrivet positiv, men kommer ALDRIG ge mig!
Jag vill fortfarande inte tro att mitt försäkringsbolag är av samma skrot och korn som alla andra patos-lösa och blodsugande vinstmånglare till försäkringsbolag.
De får en chans till att övertyga mig, så fortsättning följer....

13 kommentarer:

Cissi sa...

Jag ska genast springa in på pappas rum och fråga hur det ligger till! ;)

Anonym sa...

Din pappa? Är han oxå matförgiftad? Eller kan han säga till dem på skarpen?

Clifton sa...

You go girrrl! eller tja, öhm, Upp till KAMP!

Martin sa...

Jag står på din sida! Kör hårt!

Cissi sa...

Han är ju vd på lf, så antar att han har koll :)

Anonym sa...

Hmmm... Det var ju inte bra! Jag hoppas att vi kan fortsätta vara vänner även om han tar upp Thailands-idioten vid middagsbordet på släktmiddagen. Som en anekdot om idioti och envishet!

Anonym sa...

Hmmm... Det var ju inte bra! Jag hoppas att vi kan fortsätta vara vänner även om han tar upp Thailands-idioten vid middagsbordet på släktmiddagen. Som en anekdot om idioti och envishet!

Johan a.k.a Kendo sa...

Vilka brock!

Blir arg så jag kokar, det låter ju inte särskilt jobbigt/omöjligt att få ersättning när man skaffar den försäkringen.

Jag fick ju som bekant inte en spänn i ersättning.

Vad kallar man 1,000 försäkringstjänstemän på havets botten?!

Anonym sa...

Det beror på.

Om jag får rätt kallar vi dem på LF för bra snubbar och snubbor.

Får jag fel: En FÖRBÄTTRING!

Cissi sa...

Du är förlåten, alla kan vi göra misstag! ;))

Anonym sa...

Det känns tryggt! Det tar jag som en välsignelse att ringa ner dem totalt om jag inte lyckas överklaga! Wohoooo! =)

Cissi sa...

Självklart har du min välsignelse! Lär säkert lösa sig...

Andreas sa...

Ingen hoppas mer än jag! =)