fredag, januari 25, 2008

Andreas - Länsförsäkringar = Vinna - Vinna!



Idag kom beskedet!
Ett litet kuvert i brevlådan. Det låg med baksidan uppåt och såg ganska intetsägande ut. Vitt och lite småtrist, precis som kuvert i allmänhet är. Jag vände på det och såg logotypen ovan. Spänning. Visste inte om jag skulle känna mig hoppfull eller modslagen. Hann inte mer än innanför dörren innan jag rev upp det och slet ut innehållet. Ett ensamt A4, halvfyllt med text. Kunde inte förmå mig att läsa det direkt. Förberedde mig på det värsta och intalade mig själv att inte låta ilskan över ett eventuellt avslag sätta en dyster prägel på helgen.
Vek med slutna ögon upp pappret och tog ett djupt andertag. Började läsa. Kände hur en rad svordomar for genom mitt inre, egentligen utan anledning. Läste klart, suckade och slängde pappret. Bara en massa blaj och siffror. Ett par sekunder senare insåg jag att jag faktiskt inte läst , alltså på riktigt läst, vad som stod i brevet. Plockade upp det och läste igen. Denna gången gick det in.
Andemeningen: Du har överklagat vårt beslut, och vi har denna gången beslutat att tillmötesgå din begäran.... SHIT!!!!! HURRA!!! GLÄDJE!!!!

Jag har nu varit inne och gett dem 5 stjärnor av 5 möjliga på Eniro. De är värda en sjätte. Upprättelse. En känsla av trovärdighet. Jag är en liten kund, men jag betyder nåt!
Dagens vinna-vinna-situation!
Många är snabba att klaga på företag, men inte lika snabba att berömma dem.
Ska göra mitt bästa för att detta ska sprida sig som ringar på vattnet. Ett mänskligt försäkringsbolag. Jag har valt helt rätt!
Jag vann och fick utnyttja mitt försäkringsskydd. De vann, för de ha en über-nöjd kund som kommer sprida sitt nöje!
Idag är en bra dag!!

(Nu återstår bara kampen mot TUI-Fly Nordic, moaahahahaha!!)

8 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Fan vad nice, Con-gratts!

Anonym sa...

Stort jäkla fetgrattis mannen! Hur firades denna seger?

Andreas sa...

Firade med två alkoholfria öl och en kebab-tallrik! Ingen skumpa när man inte dricker! =)

Martin sa...

Grattis! Det var roligt att höra att någon liten får rätt mot något stort utan att hamna inför domstolar och 100k kronors böter hit och dit!

Cissi sa...

Haha, LF är bästabästa.
Det är ett lokalt försäkringsbolag, inte ett jättebolag. Byt till LF som bank nu också.. ;)

Andreas sa...

Som bank?? Jag har funderat på att flytta en del av mitt pensionssparande, men bankbiten vet jag inte. Kan ju inte överge min bankkvinna Harriet!! Hon är outstanding =)

Jonny sa...

Gutt...du är ingen looser trots allt!

Då bjuder du på fika imorgon!

Andreas sa...

Mjaaaeee,,, Hinner inte handla innan jobbet imorgon!!!