torsdag, januari 24, 2008

Fredag imorgon

Känns som att veckorna inte består av mer än måndagar och fredagar. Det gör att man upplever veckorna som väldigt korta, och väldigt snabba. Det i sin tur betyder ju (givetvis) att LIVET går jävligt fort. Dagens ångest. Man blir inte yngre.

Men man får välja att se det från den ljusa sidan. Fredagsfralla sen helg. Helg och ledighet! Skönt!
Just denna helgen ska på lördagen bjuda på matlagningskurs. Fadern (dagen till ära "lektor Örn-Björn) ska äntligen inviga oss i slottsstekens och den anrika "flirp-såsens" underbara värld. Dags för traditionen att ännu en gång vandra vidare från en generation till nästa.
Låter antagligen inte så märkvärdigt, men är man uppvuxen med den så ÄR det märkvärdigt.
Gäller bara att lära sig ordentligt, ty detta ska jag föra vidare till mina barn, och förhoppningsvis de till sina...

Åter till verkligheten. Försöker hitta ork och kraft för att ta mig ur soffan och ut till köket. Har fått en beställning på köttfärsbiffar, klyftpotatis och skysås. Kanske lite rotfrukter i ugn också. Hade jag bara haft lite svart trumpetsvamp till min halva av såsen hade allt känts både bättre och lättare...
Kanske får bli en bearnaise! =)

1 kommentar:

Johan a.k.a Kendo sa...

Känner redan doften av såsen och snålvattnet flödar!